Checklist zorg aanvragen

Wilt u zorg of ondersteuning aanvragen bij een instantie? Zorg dan dat u niets vergeet. Zodat u zeker weet dat uw aanvraag in behandeling wordt genomen. Deze checklist helpt u daarbij:

  • Is dit de goede instantie voor de soort hulp die u wilt aanvragen?
  • Heeft u het aanvraagformulier volledig ingevuld?
  • Heeft u alle antwoorden duidelijk weergegeven?
  • Past alle hulp die u wilt aanvragen bij deze instantie? Vul, als dat nodig is, meerdere formulieren in.
  • Kunt u bepaalde informatie meesturen die uw vraag sterker en duidelijk maken? (Check de lijst met Tips)
  • Zijn de brieven met medische gegevens niet ouder dan 5 jaar? (tenzij de diagnose en prognose niet verandert, zoals bijvoorbeeld bij het syndroom van Down)
  • Heeft u kopieën van de originele brieven meegestuurd?
  • Heeft u alle bijlagen bij de aanvraag bijgevoegd?
  • Is het formulier ondertekend? (indien van toepassing: heeft de wijkverpleegkundige het formulier ondertekend?)
  • Heeft u een kopie van het aanvraagformulier met alle bijlagen die u meestuurt bij elkaar in een mapje gedaan om te bewaren en/of opgeslagen op uw computer?
  • Staat het goede adres op de envelop? Gebruikt u het juiste digitale adres?
  • Zitten er voldoende postzegels op? Zijn de bestanden die u verstuurt niet te groot voor digitaal versturen of ontvangst?
  • Doe de papieren aanvraag op de bus en/of verstuur de digitale aanvraag!